Atatürk Parkı’nın en gösterişli yeri giriş kapısı oldu. Özellikle “Ahmet AKIN , büyükşehir logosu ve Balıkesir benim ailem” yazısı.
Anlaşılan Ahmet AKIN, parkın yeni düzenlemesi ile puan toplamak istedi.
Lakin aksine…
Puan toplamak bir yana; ilçe halkından tepki aldı. Almaya devam ediyor. Çünkü; “park eskisinden daha kötü oldu” diyenler çoğunlukta.
Haklılar.
Büyük ölçüde yeşil alan yok edilmiş.
Var olan dekoratif özellikli aynı zamanda çok dayanıklı doğal granit yollar sökülüp aynı yerlere ama bu kez iki kat daha geniş dökme parke taşlar döşenmiş. Yetmemiş bu yolların yanına bir de betondan yürüyüş yolları dökülmüş.
Plansız.
Kim yürür o yolda?
Oturan onlarca insanın arasında defile yapar gibi.
Sayın AKIN; Şehir stadyumuna gitseydi keşke, yürüyüş yapmak isteyenler için eksiksiz bir düzenlemeye sahip. Yani parktaki yeşili bozup beton dökmek tam bir gereksizlik örneği.
Tıpkı dökme beton yolların genişletilmesi gibi. Ne için o yollar genişletildi var mı bir bilen?
Bir de oturma alanlarının tümünü taşla kaplamak kimin aklı? Taş yazın güneşte sıcağı çeker akşam da oturmaya gelenlere yansıtır. Bunu hesaplamamak cehalet değil, başka bir şey.
Kültür fizik yapmak için ayrılan yerlere ne demeli. Kafelerin tam karşısında.
Havuzu kapatıp, o boşluğu beton zeminli çocuk bahçesi yaratmayı kim akıl ettiyse artık.
Ne güzel parkı vardı insanların.
Düzenleyeceksen çimleri yenile. Sulama sistemini elden geçir, çocuk parklarındaki oyuncakları yenile. Tamam.
31 Mart’ta bitecekti güya. Yaz bitti. Park viran.
Panik dorukta. Kurumuş rulo çimleri ekmeye çalışıyor büyükşehir işçileri.
Sayın AKIN gel bir bak lütfen Susurluk Atatürk Parkı’nın haline. Orası Susurluk’un tek nefes aldığı yer. Halk şu aralar toz toprak çekiyor ciğerlerine.
Durdur çim ekmeyi falan. Toprak alanları sabah akşam sulasınlar toz kalkmaması için. En azından sonbahara kadar.
Ha bir de parkın yeni düzenlemesini eleştirdiğim için bana yönetim kurulu üyelerine bilgi vermeden ama üyeleri yanına dizerek “sen kimsin” diye hesap soran CHP’nin ilçe başkanı Sayın Sema ACAR , aynı şekilde yönetim kurulunu toplayarak ama bu kez üyelerin tümüne bilgi vererek bana bir özür borcunuz var. Tekrar hatırlatıyorum.
Özür deyince Murat KULA da TOKİ ile attığı iftira konusunda bir açıklama yapsa, diyorum…
YAZAR: Levent GÜNDOĞAN
